ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ & ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΜΗΧΑΝΩΝ

Κωδικός μαθήματος
Μ0503Υ
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο 5o
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 4
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποχρεωτικό (Υ)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Δεν υπάρχουν. Απαραίτητες γνώσεις Διαφορικές εξισώσεις, Γραμμική Άλγεβρα, Στατική και Δυναμική.
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
 

Ο μαθησιακός στόχος του μαθήματος είναι, η μελέτη της συμπεριφοράς μηχανολογικών κατασκευών και μηχανών, που υπόκεινται σε δυναμικές φορτίσεις, λαμβάνοντας υπόψη στην ανάλυση για τον υπολογισμό της απόκρισης την επίδραση των αδρανειακών δυνάμεων.

Ο φοιτητής, με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα έχει την ικανότητα να:

μελετά τη δυναμική συμπεριφορά μηχανικών συστημάτων, με γραμμικά χαρακτηριστικά, μέσω της ανάπτυξης και επίλυσης απλών προσομοιωμάτων,

αποτιμά την επίδραση των φυσικών χαρακτηριστικών των μηχανικών συστημάτων στην δυναμική συμπεριφορά τους,

σχεδιάζει ένα σύστημα ανάρτησης,

απομονώνει μηχανολογικές κατασκευές από ανεπιθύμητες ταλαντώσεις,

υπολογίζει τις κρίσιμες ταχύτητες αξόνων,

ζυγοσταθμίζει σε ένα και δύο επίπεδα,

μελετά την σεισμική απόκριση απλών κατασκευών.

Γενικές Ικανότητες
 

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Αυτόνομη εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγικές έννοιες ταλαντώσεων. Ελεύθερη ταλάντωση μηχανικών συστημάτων ενός βαθμού ελευθερίας. Εξαναγκασμένη ταλάντωση αρμονικής διέγερσης. Απόκριση μηχανικού συστήματος υπό τη διέγερση γενικής δύναμης. Ταλάντωση συστημάτων πολλών βαθμών ελευθερίας. Ταλαντώσεις μονοδιάστατων συνεχών μέσων Απομόνωση και έλεγχος ταλαντώσεων Σχεδιασμός συστημάτων ανάρτησης. Κρίσιμες ταχύτητες αξόνων. Ζυγοστάθμιση ενός και δύο επιπέδων. Σεισμική απόκριση απλών κατασκευών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. Δια ζώσης σε αίθουσα διδασκαλίας
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Ο τρόπος παράδοσης συνδυάζει τη χρήση τεχνολογιών πληροφορίας για την παρουσίαση της θεωρίας και λοιπού εκπαιδευτικού υλικού (video ταλαντούμενων μηχανών, πειραμάτων, κα) και της παραδοσιακής χρήσης ασπροπίνακα για την επίλυση προβλημάτων.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 52
Αυτοτελής Μελέτη 73
Σύνολο Μαθήματος 125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Σ. Παϊπέτης και Δ. Πολύζος (2003) “Ταλαντώσεις και κύματα”, Εκδόσεις ΙΩΝ, Αθήνα.

Σ. Νατσιάβας (2001) “Ταλαντώσεις μηχανικών συστημάτων”, Εκδόσεις ΖΗΤΗ, Θεσσαλονίκη.

Α. Δημαρόγκωνας (1985) “Ταλαντώσεις, Τόμος Ι & ΙΙ”, Εκδόσεις Συμμετρία, Αθήνα.

S.S Rao (2003) “Mechanical vibrations, Fourth Edition” Prentice Hall, New Jersey, USA.

S.G Kelly (1993) “Mechanical vibrations”, Schaum’s outline series, McGraw-Hill, New York.

J.P DenHartog (1985) “Mechanical vibrations”, Dover, New York.

D.J. Inman (2014) “Engineering Vibration”, Pearson, New York.